WYCHOWANIE FIZYCZNE

Czołem Uczniowie, Dzień Dobry Szanowni Rodzice!

W tej zakładce, specjalnie dla Was, będą proponowane formy aktywności ruchowej, które będzie można bez problemu wykonać  w domu. Mamy nadzieję, że nasze propozycje  zachęcą Was do działania, ruchu oraz myślenia. Zaplanujcie swój dzień tak aby znalazło się w nim minimum 30 minut aktywności.

Jednocześnie chcemy podkreślić, że służymy pomocą, a w razie pytań czy problemów, prosimy o kontakt za pośrednictwem dziennika elektronicznego, jesteśmy do Państwa dyspozycji.

Serdecznie wszystkich pozdrawiamy, zachęcamy do ćwiczeń oraz pogłębiania swojej wiedzy z teorii i historii sportu. Wierzymy, że niebawem się wszyscy zobaczymy. Ćwiczcie każdego dnia a po powrocie do szkoły będziecie pobijać rekordy w swoich ulubionych dyscyplinach sportu!

Dbaj o formę i bądź aktywny!

Nauczyciele wychowania fizycznego

Przydatne linki – NA SPORTOWO 😉

 


Stretching

Stretching to z języka angielskiego rozciąganie. Jednak jako rodzaj ćwiczeń jest nie tylko rozgrzewką wykonywaną przed treningiem. To połączenie ćwiczeń rozluźniających, pilatesowych i niektórych pozycji jogi.

Co to jest stretching?

Stretching to metoda ćwiczeń polegająca na rozciąganiu (10-15 sekund) i rozluźnianiu mięśni (2-5 sekund). Ćwiczenia stretchingowe dzielą się na 3 rodzaje:

krążenia stawów,

statyczne rozciąganie mięśni (podczas spoczynku),

dynamiczne rozciąganie mięśni (w ruchu).

Zanim rozpocznie się trening należy się najpierw rozgrzać. Prawidłowa rozgrzewka to sposób na uniknięcie kontuzji i przygotowanie organizmu do wysiłku.

Polecamy przed stretchingiem pobiegać, zrobić kilka przysiadów czy podskoków – wystarczy 10 minut. To przygotuje mięśnie do pracy.

Ćwiczenia rozciągające należy wykonywać dokładnie i powoli. Ważne jest, by unikać gwałtownych i szarpanych ruchów, które mogą przynieść więcej szkód niż pożytku.

Niezwykle ważne jest utrzymywanie odpowiedniego napięcia mięśni. Warto przy tym pamiętać, aby nie było ono nadmierne i by nie sprawiało bólu.

Wpływ stretchingu na organizm

Regularnie wykonywany stretching:

zwiększa elastyczność mięśni,

zwiększa ruchomość stawów,

poprawia koordynację całego ciała,

poprawia krążenie, co zmniejsza ryzyko wystąpienia zakwasów

obniża poziom stresu,

rozluźnia spięte mięśnie,

ujędrnia sylwetkę, nie redukując masy ani nie budując nadmiernej ilości tkanki mięśniowej,

redukuje sztywność i ból karku,

poprawia elastyczność mięśni.

Zainwestuj w Siebie i zadbaj o swoje zdrowie  !


Nie zawsze sport i sprzęt sportowy wyglądał tak jak dziś. Zobacz, jak zmieniała się twoja ulubiona dyscyplina sportu i nie tylko, odwiedzając Muzeum Sportu w Warszawie .

 

Równowaga ciała człowieka